Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2021 16:42 - Първият с Covid 19 във Варна – година по-късно цялата истина разказва селектор Стилиян
Автор: prehoda1 Категория: Политика   
Прочетен: 749 Коментари: 0 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
https://transitionstories.eu/parviat-s-covid-19-vav-varna-godina-po-kasno-tsyalata-istina-razkazva-selektor-stilian/

Ти си първият случай на Covid 19 във Варна, доста нашумя покрай това. Кажи какво се случи преди точно година?

 Ще ти разкажа (смее се), но първо ще ти отговоря така. Аз сам за себе си измислих виц по този случай: „Разхождайки се по центъра на Варна се виждам с някой, който не ме е виждал отдавна и той ми вика: „- Е, приятел как си, добре си ти, изкара корона вируса” и аз му отвръщам „Не,…. аз го вкарах” (смее се),  така че, сега много се спекулира по тези теми. Аз като цяло съм доста извън медийното пространство. От 20 години насам нямам телевизор, не гледам телевизия  и единственият начин, по който се информирам и до мен достига въобще някаква информация, е чрез радио „Христо Ботев”, то е единственото, което слушам, даже го слушам повече от плочите. Има публицистични предавания, теми, които се засягат, особено и за коронавируса и има един по- различен поглед. Така че във връзка с короната, ти си наясно, че не съм първия, може би съм първият установен. Ето, не съм и последния.  Някой ми казаха, че са ме направили известен, но аз и преди това бях. Просто медиите ме използваха, за да направят ситуацията с Covid 19 известна и така тръгна всичко. Сега се смеем, но на много хора не им е смешно, има много хора, които го преживяха тежко. Но ето, никой не  може да каже, че примерно Димо от PIF си замина от Covid 19. Хората си умират, преди коронавируса и ще ти дам пример, знаеш ли в Африка ежегодно колко души умират от жажда или от глад. Ежегодно там  умират хиляди повече, отколкото от Covid 19. Аз не познавам човек, който да е умрял от коронавирус.  Короната е съпътстващо, не другото. Инфарктът да е съпътстващ на короната, примерно.. Короната е съпътстваща и ако нямаш изграден добър имунитет е по-вероятно да умреш. Хората умират и от двустранна бронхопневмония. Така че това с короната… сега ме питай и за ваксините… Моето мнение е, че аз съм го минал, но това не значи, че не може да те повтори. Толкова спекулации чух, като това, че ако си го минал веднъж и ако те повтори почти сигурно е, че ще умреш и че само един човек в света имало, дето да е изкарал всички 5 щама, някакъв африканец и който е оцелял и това се носи като информация. Каква е гаранцията, че ти като излезеш и няма някоя тухла да ти падне на главата. Така че за ваксините, който иска да се ваксинира, да го направи, но да не е задължително. Кой го налага това нещо, кои са „те” дето го налагат. Говорих с един мой съученик, много мъдър, в последствие стана Дъновист, който ми каза, че на знамето на България пише „свобода или смърт” т.е. има само две опции, нямаш средно положение. Така че, който иска да се ваксинира, негово право е, но не трябва да е задължително.

Да, но изпадаме в ситуация, примерно, ако не сме ваксинирани да не можем да пътуваме и това отново ни ограничава.  

Да, аз това го очаквах. Примерно в началото на пандемията се говореше, за конспирация, че ще се чипира населението чрез ваксините, което аз това нещо не знам дали ще се случи чрез ваксините, но то ще се случи. Така че, те ни наблюдават отвсякъде.

Ще ти разкажа и за моят случай с миналата година, когато стана ясно, че съм първия с Covid 19 във Варна. Пътувах на 3-ти март за Барселона, мой много близки приятели се ожениха и ме поканиха. Аз още декември месец си купих билет, никой не говореше за подобни случаи, че има и аз на 3-ти си пътувам за Барселона и много се спекулираше аз не съм отишъл да изкарам пари, а съм отишъл да помогна на много близки мой приятели, не съм отишъл с комерсиална цел. Полета ми за Барселона минаваше през Бергамо, но аз в Бергамо нямам престой, само транзит, летището и това е. Но те го изкараха така че, аз съм летял до Бергамо, после в Барселона. Т.е аз едва ли не според тях съм летял до Бергамо, после в Барселона, там  съм заразил хората. После там те преустановиха полета ми за връщане, и се наложи да летя до София. Кацнах, те ми измериха на летището температурата, попълних един тест и ми казаха да се прибирам от Варна, защото съм от Варна. Т.е. от началото до края съм следвал техните инструкции и накрая аз бях обвинен или заклеймен. Аз съм следвал техните инструкции, защото аз ги питах, ако аз съм носител какво да правя и те ми казаха, нищо да не правя, а да се прибирам във Варна. После ме изкара безотговорен, несъзнателен. Мен полета ми за връщане беше на 10- ти март, но го забраниха и казаха че не може да се лети и ми дадоха някакъв полет, който е през Англия и аз не бях съгласен и им казах при това положение, че искам да летя до София, директно от Барселона и летях на 13-ти март и след като кацнах в София хванах влак за Варна. Гледах да нямам никакви контакти с цел да пазя хората. Аз тогава нямах никакви симптоми, на летището ми измериха температурата, аз нямах и ми казаха да се прибирам за Варна. Пътувах с влака, през цялото време бях с маска и умишлено във влака седнах на последния вагон и последното купе, за да няма хора и т.н. Толкова се спекулира с тази информация. Аз съм имал общо 4 контакта от връщането ми в България до болницата, а те го казаха, че съм имал 21 контакта.  От София до Варна, аз пътувах с първия влак 7 часа сутринта и не се прибрах в нас, защото ако ми има нещо, аз имам приятелка, не искам да я заразя нея и от гарата хванах такси, закара ме до паркинга зад блока, където ми е колата и аз отидох директно в болницата. На летището ми казаха, че мога да си направя тест във военна болница.

 Т.е. ти това го правиш напълно доброволно, без някой да те кара.

 Не само доброволно, аз следвам инструкциите, които са ми дали.

Ако беше недобросъвестен, щеше да си седиш две седмици и да си се разхождаш..

 Аз първо нямаше да отида и да предпазя всеки един човек, щях да се прибера вкъщи, да си стоя, никой нямаше да знае нищо. Но аз първо отивам във Военна болница. Те ми викат, ти не си за тук, ти си за инфекциозното. Там ми викат – не може! Имате ли симптоми, викам им нямам и те: „Тръгвайте си“… Аз им казах, че имам приятелка, така и така и не мога да се прибера, а искам да си направя тест. Изчаках .. до около 17 часа, ама им казах, няма да мръдна искам тест. И тогава видях, че няма да ми направят тест и почнах да си измислям, че нещо ми е имало, казах че имах неразположение, че съм се потял и ги питах какво ще стане, ако ме задържите, осигурявате ли храна… и те ми казаха, че не осигуряват и аз си купих и помня, че когато влязох в приемната имаше вътре някакъв германец, тежък случай и ми казаха да изчакам. Дойде моят ред и ми казаха, че лекарите са си заминали и няма кой да ме прегледа и ще ме прегледат утре. И реално аз първата вечер останах в болницата без да ме е прегледал някой и чакам да ми се направи тест, който не можеха да ми го направят, понеже беше събота и след 18 часа си бяха заминали лекарите.  В крайна сметка аз останах в болницата, те ми дадоха стая, номер 13. В болницата аз бях на 13-ти март, преди аз да бъда диагностициран, а това е в деня на извънредната ситуация. Т.е. видеото, което аз направих в болницата беше направено преди това. Но аз това видео не съм го пускал публично всички да го видят, а го изпратих само на хората, с които съм бил на сватбата, за да видят, че съм добре и че все пак съм успял да вляза в болница и може би някой от тях го е продал. Това е обяснението на това видео, но най-интересното е, че те го качиха в сряда, а в сряда аз вече бях диагностициран, а самото видео е от събота, т.е. бяха минали няколко дена.

Имаше ли симптоматика?

 Имах симптоматика на отпадналост, на неразположение, това е още след сватбата. Аз се почувствах така на 9-ти март вечерта. А по него време там имаше толкова хора, болни, че ти дори по телефона не може да се свържеш и не може да отидеш да си направиш тест. Стана ясно, че всеки го кара по различен начин. И цялата ситуация с това видео излезе, че аз съм го публикувал, след като съм бил диагностициран и съм знаел, а аз не съм знаел и много хора ме питаха ти защо не каза, напротив не съм знаел.

Т.е. излиза, че целият ти престой от Испания до болницата, ти подозираш, но не си сигурен какво ти има и никой не може да те обвинява, защото ти си нямал симптомите на Covid 19, нямал си температура и т.н. 

 Не само, че ме изкараха, че съм виновен и хора, които не ме познават насадиха някакво отрицателно отношение към моята личност и към моя авторитет, който съм градил с години и семейството ми е косвено замесено и приятелката ми го изкара на неин гръб, че ми помагаше, а те дори трябваше да ми благодарят, защото аз, ако не бях съвестен и не милеех за това нещо, нямаше да отида да си направя доброволно тест… в момента го приемам, година по-късно това цялото отношение с насмешка, защото съм над нещата. Не исках да се занимавам, нямаше смисъл. Накрая се почувствах победител, защото цяла една държава се занимаваше с Бойко Борисов, с Черепа и с мене… след като цяла държава се занимава само с един човек, ти си победител. Свързаха се с мен хора, журналисти, които искаха да кажа своята гледна точка и своята истина, но аз няма какво да се оправдавам, аз не се чувствам виновен, аз не съм направил нищо лошо на никой.

Лошото беше, че все едно ти си убиец, към онзи момент. Такова усещане имаше.

 Виж, нито ти, нито аз ще сме съдници. Всеки ще си носи сметката на онзи свят. Тяхната карма няма да е добра пред Висшия.

С какво те лекуваха тогава?

 Това е хубаво да се каже, че аз освен не гледам телевизия, от 20-30 години не пия хапчета и всички хапчета, съм ги запазил.

Те не те ли следяха?

Кой да ме следи, никой не ме е следил. Даваха ми „Тамифлу” и някакви таблетки, дето дори не си ги спомням, но мога като факти да представя някакви таблетки.

В началото никой не знаеше как да постъпи, никой не беше подготвен, ти беше първият случай и вероятно затова е станало цялото това объркване..

Това не ги оправдава за тяхното нагло поведение, държание, отношение. Могат да се кажат много неща, но истината е само една. Това не ги оправдава, че не са знаели, просто те толкова могат. Защо тогава в Испания, в Италия, в развитите държави имаше наистина бум – да си чул на някой да са му ползвали името. Ако бяхме в един нормален свят, можех да ги осъдя.

Как се отнасяха самите лекари?

 Самите лекари са супер. Те не знаеха. Те ми направиха теста в неделя. Другото нещо, в неделя ми правят сутринта тест, вечерта ми казват, че чакат резултатите да бъдат препотвърдени, т.е. те ги пращат в друга лаборатория. И вечерта излиза Мутафчийски и казал „онзи диджейчето”.. не можеш така да кажеш, не можеш да говориш така. Как той е имал информация, а болницата не. Отделно 3 случая свързаха в 1. Изкараха ме най-големия международен Covid-престъпник.

В крайна сметка виждате, че все повече хора в чужбина се осъзнават в цялата тази ситуация, търсят си правата. Примери като Холандия, Белгия, Германия, хората излизат и протестират против масовото носене на маски.

 И нека да завършим с нещо позитивно, нещо хубаво да чуят хората, проблемите са много, но трябва да има нещо, което да ни държи на повърхността?

 Мога само да ви благодаря, че сте ме включили в този проект, наречен „Истории от прехода”, знам хората, които се интервюирали преди мен, професор Чирков, Васил Найденов, Васко Кръпката, Янко Русев – олимпийски шампион, проф. Мангъров също и много други личности, допринесли за културния, политически и социален живот.

 Аз наистина имам много истории и имам какво да разкажа и то от прехода, прехода за мен беше и на физическо и на ментално ниво. Никой не е вярвал, никой не е мислил, че ето ще дойде някакъв момент, където ще си говорим за ваксини и си мислех, че 2020-та година ще има летящи чинии, а ние си говорим за ваксини. Не ги изиграха добри картите, не направиха услуга на обществото, нямаме нужда от страх, а от това да се виждаме. Искам само да кажа, че в китайският език „кризата” се изписва с два йероглифа, единият значи криза, а другият възможност. Аз го приемам като предизвикателство. Много хора от нашия сектор останаха без работа, но кой ти е гарантирал, че винаги ще идват хора, ще пълнят залата и т.н. Говорим, че в момента 2021-ва година е година на възможностите. Не можеш да гледаш само негативно, да не е приятно да нямаш публика, да нямаш жив контакт с хората, но пък може да излъчваш нещата си онлайн и да те гледат хора, които никога не биха могли да дойдат на живо участие. Така че всяко нещо има своя позитив. На никой не му е лесно. Призив към всички артисти – не плачете хора, , радвайте се на живота. 






Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: prehoda1
Категория: Политика
Прочетен: 48285
Постинги: 38
Коментари: 11
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031